بررسی و آموزش مفاهیم مهم و پربرخورد حقوقی کشور

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 322
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 203
:: بازدید ماه : 763
:: بازدید سال : 1951
:: بازدید کلی : 11727
نویسنده : وکیل 23
یک شنبه 29 آبان 1401

وکیل تجدید نظر خواهی 09124970000

بهترین وکیل متخصص تجدید نظر، وکیل تجدید نظر حقوقی و کیفری، شماره تماس وکیل تجدید نظر، وکیل برای دادگاه تجدید نظر، بیشتر کاربران با جستوجو این عبارات به دنبال سریع ترین راه دسترسی به یک وکیل پایه یک تجدید نظر خواهی هستند. ما در این مطلب”وکیل تجدید نظر خواهی 09124970000” راه های ارتباطی با این وکیل را در اختیار دوستان قرار خواهیم داد و توضیح می دهیم که وظایف وکیل تجدید نظر چیست و با اخذ وکیل تجدیدنظر چه منفعتی برای شما به همراه دارد.

شماره وکیل در مشهدکلیک کنید

سوالات خود را می توانید در آخر همین صفحه قسمت”دیدگاه ها” برای وکلای ما ارسال فرمایید. ما در کمترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

تجدید نظر خواهی چیست؟

از آنجایی که امکان وجود خطا و اشکال در هرمسئه ای وجود دارد(انسان جایز الخطاست) پس کاملا طبیعی است که در رباطه با موضوع پرونده های حقوقی مختلف نیز امکان بروز خطا وجود داشته باشد. در جنین مواردی وکیل تجدید نظرخواهی تنها شخصی است که توان کمک کردن به افراد را دارد که برای دفاع از حقوق خود اقدام کنند.

بهترین وکیل متخصص تجدید نظر

بهترین وکیل کیست؟ باید توجه داشت که هر وکیل پایه یک دادگستری گرچه صلاحیت طرح همه نوع دعاوی را دارد، خب… اما وکیل متخصص وکیلی است که در یک زمینه تخصصی کار می کند به عنوان مثال “تجدید نظرخواهی” و با آن تخصص شناخته می شود.

توجه به این موضوع حیاتی است که هر وکیل بنا به تجربه کاری خود در برخی از حوزه های حقوقی مسلط تر است. در نتیجه براساس موضوع هر پرونده به دنبال بهترین وکیل متخصص در آن موضوع باشید.


:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : وکیل 23
چهار شنبه 25 آبان 1401

شماره وکیل خانواده در مشهد 09159159150

ما در این مطلب”شماره وکیل خانواده در مشهد 09159159150” قصد داریم راه های ارتباطی آنلاین و شماره تماس های مربوط به وکیل خانواده را  به اشتراک گذاریم و از اهمیت برخورداری از وکیل پایه یک خانواده را شرح میدهیم.همچنین آدرس بهترین و معتبرترین حقوقی برای اخذ وکیل خانواده را به شما معرفی میکنیم و از ویژگی های یک موسسه عالی در ایران میگویم.همراه ما باشید.

وکیل خانواده کیست و وظایف آن چیست؟

وکیل خانواده همانطور که از نامش پیداست وکیلی است که در امور خانوادگی “طلاق،مهریه،نفقه،حضانت و…”فعالیت میکند و تجربیاتش برای موکل بیان میکند سعی می کند مشکل موکل خود را به نحو عالی مورد بررسی قرار دهد و بهترین راه حل را ارائه کند.

 بیشتر بخوانید : بهترین موسسه حقوقی در مشهد

شماره وکیل خانواده در مشهد 09159159150شماره وکیل خانواده در مشهد

وظیفه وکیل خانواده به شرح زیر میباشد:

  1. یکی از مهمترین و اصلی ترین وظیفه وکیل خانواده این است که تمام تلاشش را برای پیروزی در پرونده انجام دهد.
  2. دفاع از حق و حقوق موکل
  3. ارائه اطلاعات و گزارشات دقیق به موکل خود
  4. پاسخگویی به تمام سوالات و ابهامات موکل
  5. رازداری و نگهبان اسرار موکل به گونه ای موکل به وکیل نهایت اعتماد را داشته باشد و تمام مدارک را برای حل پرونده به وکیل دهد
  6. همراه و حضور داشتن تمام لحظه در دادگاه کنار موکل و دفاع از او
  7. ارائه مشاوره شفاف و حرفه ای باتوجه به شرایط موکیل

شماره تلفن وکیل خانواده

 

قوانین آنقدر وسعت دارند که یک فرد عادی در توانش نیست که بتواند به تمام این قوانین آگاهی کامل داشته باشد.

وکیل خانواده نیز برای حرفه ای بودن و تخصص داشتن در حوضه خانواده تمام وقت و تجربیاتش در این حوضه فعالیت کرده تا بتواند به تمام ریزه کاری ها و قوانین خانواده آگاهی کامل داشته باشد.

وکیل خانواده ارائه مشاورات مخصوص و ارائه روش های منحصر به فرد برای پیروزی در پرونده کمک بسیار شیانی میکند.

برای ارتباط تلفنی و اخذ وکیل خانواده از شماره تلفن های زیر میتوانید استفاده کنید.


:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : وکیل 23
دو شنبه 23 آبان 1401

آیا تغییر کاربری زمین زارعی امکان دارد؟

تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سال 1401

طبق قانون تغییر کاربری اراضی کشاورزی جرم است که مجازات آن را در ادامه میگوئیم. اما!!

در مواردی ضروری تغییر کاربری زمین کشاورزی جرم نیست و این برعهده کمیسیونی است که در آن نمایندگان وزارتخانه های کشاورزی، مسکن، شهرسازی، جهاد سازندگی و سازمان حفاظت محیزیت و استانداری حضور دارند که در هر استان زیر نظر وزارت کشاورزی تشکیل می شود.

تصمیمات این کمیسیون با اکثریت آراء اعضا دارای اعتبار خواهد بود و ظرف دو ماه از تاریخ درخواست متقاضی این کمیسیون موظف به تشکیل جلسه و اتخاذ تصمیم است.

 بیشتر بخوانید : اراضی ملی در قانون ایران

آیا تغییر کاربری زمین کشاورزی جرم است؟

مجازات تغییر کاربری زمین کشاورزی

مطابق قانون منع تغییر کاربری اراضی کشاورزی مصوب سال 1374 و اصلاحی بعداز آن هرگونه تغییر کشاورزی جرم است.

اگر بصورت غیر قانونی تغییری در زمین زراعی داده شود علاوه به قلع و قم بنا به جریمه نقدی از یک تا 3برابر بهای اراضی زراعی و باغ ها به قیمت روز زمین با کاربری جدید که مورد نظر متخلف است، محکوم میشود. و در صورت تکرار جرم نیز به حداکثر جزای نقدی و حبس محکوم میشود.

 بیشتر بخوانید : وکیل ملکی در اراضی ملی و مستثنیات زمین

نوع کاربری یک زمین

نوع کاربری یک زمین توسط شهرداری و سازمان های مربوط به آن مشخص می شود و این کاربری پیش از آنکه به یک مشتری فروخته شود، مشخص شده است.

بهترین روش برای مشخص شدن کاربری زمین آن است که گزینه های مورد نظر خود را از شهرداری و سازمان های مربوطه استعلام بگیرید، چرا که ساخت در زمین زراعی به دلیل کاربری متفاوت یک معامله غیر قانونی است.

پیش از انجام هرگونه اقدامی برای خرید زمین باید به نوع کاربری آن توجه کنید. اینکه زمین مورد نظر شما چه کاربری دارد و برای انجام چه کاری قابل استفاده است.

دسته ای از زمین ها دارای کشاورزی هستند به این صورت که این زمین ها یا باغ های وسیعی هستند یا اراضی زراعی هستند.

از طرفی بالا بودن قیمت زمین های مسکونی و مناسب برای ساخت و ساز، بسیاری از افراد به منظور ساخت خانه در باغ و مزرعه زمین هایی با کاربری زراعی خریده و آن را تغییر داده اند.


:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : وکیل 23
سه شنبه 17 آبان 1401

شکایت متهم از شاکی

تا حالا شنیده بودید، که متهم هم میتواند وکیل داشته باشد و یا اینکه میتواند از شاکی شکایت کند!!! اگر علاقه مند هستید اطلاعات حقوقی خود را افزایش دهید، اکیدا توصیه میکنم این مقاله”شکایت متهم از شاکی” را تا انتها بخوانید زیرا قرار است مطالب جدیدی بیاموزید.

چنانچه نیازمند دریافت اطلاعاتی حقوقی بیشتری هستید و یا اینکه تمایل دارید وکیل باتجربه اخذ نمائید پیشنهاد میشود با کارشناسان حقوقی مستقر در موسسه آسایش گستران تماس بگیرید.

مطمئنن این عنوان کمی گیج کننده است و با خود میگوئید چطور چنین چیزی امکان دارد؟کمی بعدتر ما این موضوع را به صورت موشکافانه برایتان باز گو خواهیم کرد، بیایید در ابتدا دو واژه متهم و شاکی را بررسی کنیم:

1.شاکی: فردی است که به دلایل مختلفی همچون ادعای حیثیت، بازپسگیری حق خویش ، ضرر دیدن به مالش و … قصد دارد از فرد مذکور شکایت کند، فراموش نکنید اصولا شاکی فرد خرابکار را میشناسد و به همین سادگی نمیشود شخصی را متهم کرد!
2.متهم: این شخص به دلیل انجام کارهای قانونی از طرف قانونگذار محکوم مجازات میشود، و ممکن است دارای یک یا چندین شاکی باشد.

توجه: طبق قوانین مندرج و تصویب شده در نظام اسلامی، شاکی و متهم هر دو میتوانند وکیل پایه یک دادگستری اخذ کنند، تا از روایی که بهشان نسبت داده شده، جلوگیری به عمل آید و از طرفی نگذارد حقش ضایع گردد، به همین منظور در صورت نیاز به وکیل پایه یک دادگستری توصیه میشود با کارشناسان حقوقی ما تماس گرفته و سریعا یک وکیل متبحر اخذ نمائید.

حقوق متهم

خیلی از دوستان نمیدانند که متهم با انجام هر کار ناشایستی باز هم دارای حقوقی شهروند و انسانی است و قانون به شدت نسبت به این موضوع حساس است، به همین دلیل حقوقی برای متهمین هم مشخص میشود، از جمله:

1.اصول اخلاقی: به عبارتی متهم میتواند به دلیل زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی از فرد شاکی شکایت کند.

2.ضرب و شتم: اگر متهم ادعا کند که توسط شاکی مورد حمله واقع گشته و از طرفی دچار آسیب های فیزیکی و روحی شده است، مسلما میتواند با طرح شکایتی این موضوع را گزارش کند.


:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : وکیل 23
یک شنبه 15 آبان 1401

نکات حقوقی فرار دختر و پسر از خانه

خیلی از خانواده های از فرار فرزندان خویش رنج میبرند اما نمیدانند ریشه و علل اصلی رخ دادن این اتفاقات چیست!!! هم چنین هیچ اطلاعی ای هم نسبت به بار حقوقی این موضوع ندارند؟!؟!؟در اینجا “نکات حقوقی فرار دختر و پسر از خانه“به طور کاملا مختصر در رابطه با نکات حقوقی فرار دختران و پسران میپردازیم.

یکی از رایج ترین مشکلات جامعه رخ دادن چنین مشکلاتی است، بدین صورت که دختر یا پسر به دلایل مختلفی همچون ازدواج و یا… تصمیم میگیرند از منزل فرار کرده و با این کار به خانواده خود ثابت کنند که هیچ چیز نمیتواند عشق آنان را بگیرد!!! در اینجا عوامل زیادی در شکوفایی چنین ناهنجاری هایی دخیل است از جمله: عدم توجه به مسائل عاطفی فرزندان، عدم درک خانواده، سلطه حاکمیتی در خانواده و …

هم چنین در برخی موارد دیده شده خانواده به خاطر رخ دادن این شرایط با یک دیگر درگیر میشوند، اما این کار از نظر قانون جرم است و قانون گذار هر خانواده را به یک میزان مجازات میکند، در برخی موارد هم که خانواده ها به فرزندان خویش آسیب وارد میکنند باز هم از نظر قانون ارتکاب جرم است و آنان این حق را دارند حتی از خانواده خویش شکایت کنند.

نکته بسیار مهم: دخترانی که در سن بلوغ هستند و قصد دارند ازدواج کنند در وهله اول باید اجازه پدر یا جد پدری خویش را بگیرند، اگر در چنین شرایطی خانواده ها بدون هیچ دلیل خاصی از ازدواج جلوگیری کنند، دختر میتواند بدون در نظر گرفتن این مورد به دادگاه مدنی مراجعه کند و بعد از انجام این مراحل و توافق های دیگر با پسر به دفتر ازدواج مراجعه کند و ازدواج خود را رسمی کند.

توجه: در برخی موارد این موضوع ثابت میشود که دختر یا پسر قبل ازدواج با شخص دیگر یا با یک دیگر رابطه نزدیکی برقرار کرده اند، در این مواقع اگر این موضوع در نزد قانون گذار اثبات شود دختر و پسر هر دو به مجازات محکوم میگردند.

مهم ترین اقدامات قانونی دختران و پسران

نکات حقوقی فرار دختر و پسر از خانه

زمانی که افراد در چنین موقعیتی قرار گرفتند میتوانند با مراجعه به یکی از شعب دادگاه خانواده و انجام مراحل قانونی ، درخواست اجازه ازدواج کنند، بعد از طی نمودن این مرحله میبایست مراحل ذیل اتقاق می افتد:

  1. قانون گذار وضعیت دختر و پسر را به طور جد بررسی میکند.
  2. قانون گذار در اکثر مواقع زمانی اجازه ازدواج را صادر میکند که دختر و پسر از نظر شرایط مالی، فرهنگی و … در یک راستا باشند.
  3. اینجا پسر باید ثابت کند که دارای شغل با درآمد مالی مناسب میباشد، هم چنین خانه ای برای زندگی کردن برای خود دارد و در آخر میبایست مشخص گردد پسر از نظر اخلاقی مشکلی ندارد و در پرونده حقوقی وی سابقه ای درج نباشد.
  4. در صورت محصل بودن و یا تحصیلات مربوطه باید مدارکی در این زمینه به دادگاه ارائه گردد.
  5. در برخی موارد قانونگذار پدر دختر را فرا میخواند و از اول میخواهد که دلیل شخصی اش را در رابطه با ازدواج فرزندش ذکر کند.
  6. دادگاه در این خصوص بسیار حساس است، آن هم این است در صورتی ارزش و اعتبار دختر بالاتر از پسر باشد قانونگذار بررسی های بیشتر و عمیق تری انجام میدهد، اما اگر ارزش و اعتبار پسر از دختر بیشتر باشد معمولا قانونگذار مخالفتی نمیکند
  7. یکی دیگر از بررسی های قانونگذار رسیدگی به این جریان است که رابطه از روی چه احساسی تشکیل شده، و اگر تایید شود این رابطه بر مبنای هوس و تامین نیاز جنسی است، قانونگذار از ازدواج جلوگیری میکند.

:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : وکیل 23
یک شنبه 15 آبان 1401

نکات حقوقی فرار دختر و پسر از خانه

خیلی از خانواده های از فرار فرزندان خویش رنج میبرند اما نمیدانند ریشه و علل اصلی رخ دادن این اتفاقات چیست!!! هم چنین هیچ اطلاعی ای هم نسبت به بار حقوقی این موضوع ندارند؟!؟!؟در اینجا “نکات حقوقی فرار دختر و پسر از خانه“به طور کاملا مختصر در رابطه با نکات حقوقی فرار دختران و پسران میپردازیم.

یکی از رایج ترین مشکلات جامعه رخ دادن چنین مشکلاتی است، بدین صورت که دختر یا پسر به دلایل مختلفی همچون ازدواج و یا… تصمیم میگیرند از منزل فرار کرده و با این کار به خانواده خود ثابت کنند که هیچ چیز نمیتواند عشق آنان را بگیرد!!! در اینجا عوامل زیادی در شکوفایی چنین ناهنجاری هایی دخیل است از جمله: عدم توجه به مسائل عاطفی فرزندان، عدم درک خانواده، سلطه حاکمیتی در خانواده و …

هم چنین در برخی موارد دیده شده خانواده به خاطر رخ دادن این شرایط با یک دیگر درگیر میشوند، اما این کار از نظر قانون جرم است و قانون گذار هر خانواده را به یک میزان مجازات میکند، در برخی موارد هم که خانواده ها به فرزندان خویش آسیب وارد میکنند باز هم از نظر قانون ارتکاب جرم است و آنان این حق را دارند حتی از خانواده خویش شکایت کنند.

نکته بسیار مهم: دخترانی که در سن بلوغ هستند و قصد دارند ازدواج کنند در وهله اول باید اجازه پدر یا جد پدری خویش را بگیرند، اگر در چنین شرایطی خانواده ها بدون هیچ دلیل خاصی از ازدواج جلوگیری کنند، دختر میتواند بدون در نظر گرفتن این مورد به دادگاه مدنی مراجعه کند و بعد از انجام این مراحل و توافق های دیگر با پسر به دفتر ازدواج مراجعه کند و ازدواج خود را رسمی کند.

توجه: در برخی موارد این موضوع ثابت میشود که دختر یا پسر قبل ازدواج با شخص دیگر یا با یک دیگر رابطه نزدیکی برقرار کرده اند، در این مواقع اگر این موضوع در نزد قانون گذار اثبات شود دختر و پسر هر دو به مجازات محکوم میگردند.

مهم ترین اقدامات قانونی دختران و پسران

نکات حقوقی فرار دختر و پسر از خانه

زمانی که افراد در چنین موقعیتی قرار گرفتند میتوانند با مراجعه به یکی از شعب دادگاه خانواده و انجام مراحل قانونی ، درخواست اجازه ازدواج کنند، بعد از طی نمودن این مرحله میبایست مراحل ذیل اتقاق می افتد:

  1. قانون گذار وضعیت دختر و پسر را به طور جد بررسی میکند.
  2. قانون گذار در اکثر مواقع زمانی اجازه ازدواج را صادر میکند که دختر و پسر از نظر شرایط مالی، فرهنگی و … در یک راستا باشند.
  3. اینجا پسر باید ثابت کند که دارای شغل با درآمد مالی مناسب میباشد، هم چنین خانه ای برای زندگی کردن برای خود دارد و در آخر میبایست مشخص گردد پسر از نظر اخلاقی مشکلی ندارد و در پرونده حقوقی وی سابقه ای درج نباشد.
  4. در صورت محصل بودن و یا تحصیلات مربوطه باید مدارکی در این زمینه به دادگاه ارائه گردد.
  5. در برخی موارد قانونگذار پدر دختر را فرا میخواند و از اول میخواهد که دلیل شخصی اش را در رابطه با ازدواج فرزندش ذکر کند.
  6. دادگاه در این خصوص بسیار حساس است، آن هم این است در صورتی ارزش و اعتبار دختر بالاتر از پسر باشد قانونگذار بررسی های بیشتر و عمیق تری انجام میدهد، اما اگر ارزش و اعتبار پسر از دختر بیشتر باشد معمولا قانونگذار مخالفتی نمیکند
  7. یکی دیگر از بررسی های قانونگذار رسیدگی به این جریان است که رابطه از روی چه احساسی تشکیل شده، و اگر تایید شود این رابطه بر مبنای هوس و تامین نیاز جنسی است، قانونگذار از ازدواج جلوگیری میکند.

:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : وکیل 23
پنج شنبه 5 آبان 1401

وکیل پایه یک دادگستری برای درخواست طلاق

روز به روز آمار طلاق در زن و مرد روبه افزایش است در این بین باید شرایط و قوانین درخواست طلاق آگاه باشید تا در آینده به مشکلات حقوقی دچار نشوید.پیشنهاد ما برای درخواست طلاق این است که از طریق یک وکیل پایه یک دادگستری وارد شوید(09124920000) ما در این مطلب”وکیل پایه یک دادگستری برای درخواست طلاق” قصد داریم بطور کامل تمام ابهامات و سوالات بی پاسخ شما پاسخ دهیم و در آخر نحوه اخذ وکیل طلاق را به شما بگوئیم.

دریافت مشاوره ⇐⇐⇐ 88403987- 021

شرایط درخواست طلاق از طرف زن

وکیل درخواست طلاق

شروطی که زن میتواند براساس آنها تقاضای طلاق کند طبق شروط عقد نکاح شامل 12 شرط است

که این شروط عبارتند از:

1-طبق قانون اولین شرط به شرح زیر میباشد:

چنانچه مرد به مدت زمان 6ماه خرجی زن را ندهد و از دادن حقوقی واجب زن خودداری کند.

2-دومین شرط:

اگر مرد از لحاظ روانی در وضعیت نابسمان بسر میبرد و قدر بدرفتار است که زندگی را برای همسر خود سخت و تلخ کرده باشد.

3-مطابق قانون سومین شرط بدین صورت میباشد:

چنانچه مرد بیماری غیر قابل درمانی داشته باشد که حتی باعث آسیب رساندن به سلامت زن میشود.

4-چهارمین شرط:

چنانچه مرد دیوانه باشد (در صورتی که امکان فسخ موجود نباشه)

5-در صورتی که مرد جایی مشغول به کار شده باشد (مثل فروش مواد مخدر یا …) که به آبرو زن و مصالح خانوادگی او لطمه وارد شود،

زن میتواند درخواست طلاق دهد.

6- مرد به دلیل ارتکاب جرم به 5سال حبث محکوم شده باشد ویا مجازات به پرداخت جزای نقدی شده باشد که از عهده پرداخت آن عاجز است.

 بیشتر بخوانید : شماره وکیل برای طلاق

7-مرد به مواد مخدر اعتیاد داشته باشد تا جایی که به اساس زندگی خانواده خللی وارد کند و منجر به بیکاری مرد و ناتوانی در پرداخت خرجی خانواده شود.

8-مطابق قوانین جمهوری اسلامی شرط هشتم به شرح زیر میباشد:

چنانچه مرد بدون هیچ عذر قابل قبولی خانواده خود ترک کرده باشد ویا اینکه بدون عذر موجه 6ماه غیبت داشته باشد.

9-طبق این شرط اگر محکومیت قطعی مرد براثر جرم و اجرای مجازات مثل (حد و تعزیز) که شئون خانوادگی زن را زیر سوال ببرد.

البته این شرط توسط دادگاه تشخیص داده میشود.

10-مطابق قانون اگر زوجین بعداز گذشت 5سال زندگی مشترک به دلیل عقیم بودن یا ناتوانی جسمی نتوانند بچه دار شوند زن میتواند در خواست طلاق دهد.

11-طبق این قانون اگر مرد مفقود الاثر شود و بعداز مراجعه زن به دادگاه پس از مدت6ماه پیدا نشود زن میتواند طلاق بگیرد.

12-شرط دوازدم و بیشترین دلیل افزایش طلاق در زوجین به شرح زیر می باشد:

چنانچه مرد بدون اجازه و خواست همسر خود اقدام به ازدواج مجدد کند_(زن دوم) در این صورت زن میتواند طلاق بگیرد.

شرایط درخواست طلاق از طرف مرد

مطابق ماده 1133 قانون مدنی:

مرد متواند هروقت که بخواهد زن را طلاق دهد.

نکته:حق طلاق با مرد می باشد و احتیاجی برای کسب موافقت زن ندارد.

به برخی از دلایل طلاق از طرف مرد می پردازیم:

  • چنانچه قبل از ازدواج زن دارای بیماری پنهانی باشد که براساس آن زندگی مرد را متزلزل و نابسامان می کند.
  • اگر زن از برخورد رابطه با مرد امتناع کند
  • زن به شوهر خود خیانت کرده باشد
  • زن از لحاظ عقلی و جسمانی بیمار باشد و زندگی را برای مرد سخت و دشوار کرده باشد.
  • چنانچه زن به مواد مخدر اعتیاد داشته باشد و مرد با این قضیه مخالفت داشته باشد
  • چناچه شروطی که در عقد نامه آمده و نوشته شده زن آنها را رعایت نکرده باشد.

:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : وکیل 23
چهار شنبه 4 آبان 1401

وکیل پایه یک دادگستری برای درخواست طلاق

روز به روز آمار طلاق در زن و مرد روبه افزایش است در این بین باید شرایط و قوانین درخواست طلاق آگاه باشید تا در آینده به مشکلات حقوقی دچار نشوید.پیشنهاد ما برای درخواست طلاق این است که از طریق یک وکیل پایه یک دادگستری وارد شوید(09124920000) ما در این مطلب”وکیل پایه یک دادگستری برای درخواست طلاق” قصد داریم بطور کامل تمام ابهامات و سوالات بی پاسخ شما پاسخ دهیم و در آخر نحوه اخذ وکیل طلاق را به شما بگوئیم.

دریافت مشاوره ⇐⇐⇐ 88403987- 021

شرایط درخواست طلاق از طرف زن

وکیل درخواست طلاق

شروطی که زن میتواند براساس آنها تقاضای طلاق کند طبق شروط عقد نکاح شامل 12 شرط است

که این شروط عبارتند از:

1-طبق قانون اولین شرط به شرح زیر میباشد:

چنانچه مرد به مدت زمان 6ماه خرجی زن را ندهد و از دادن حقوقی واجب زن خودداری کند.

2-دومین شرط:

اگر مرد از لحاظ روانی در وضعیت نابسمان بسر میبرد و قدر بدرفتار است که زندگی را برای همسر خود سخت و تلخ کرده باشد.

3-مطابق قانون سومین شرط بدین صورت میباشد:

چنانچه مرد بیماری غیر قابل درمانی داشته باشد که حتی باعث آسیب رساندن به سلامت زن میشود.

4-چهارمین شرط:

چنانچه مرد دیوانه باشد (در صورتی که امکان فسخ موجود نباشه)

5-در صورتی که مرد جایی مشغول به کار شده باشد (مثل فروش مواد مخدر یا …) که به آبرو زن و مصالح خانوادگی او لطمه وارد شود،

زن میتواند درخواست طلاق دهد.

6- مرد به دلیل ارتکاب جرم به 5سال حبث محکوم شده باشد ویا مجازات به پرداخت جزای نقدی شده باشد که از عهده پرداخت آن عاجز است.

 بیشتر بخوانید : شماره وکیل برای طلاق

7-مرد به مواد مخدر اعتیاد داشته باشد تا جایی که به اساس زندگی خانواده خللی وارد کند و منجر به بیکاری مرد و ناتوانی در پرداخت خرجی خانواده شود.

8-مطابق قوانین جمهوری اسلامی شرط هشتم به شرح زیر میباشد:

چنانچه مرد بدون هیچ عذر قابل قبولی خانواده خود ترک کرده باشد ویا اینکه بدون عذر موجه 6ماه غیبت داشته باشد.

9-طبق این شرط اگر محکومیت قطعی مرد براثر جرم و اجرای مجازات مثل (حد و تعزیز) که شئون خانوادگی زن را زیر سوال ببرد.

البته این شرط توسط دادگاه تشخیص داده میشود.

10-مطابق قانون اگر زوجین بعداز گذشت 5سال زندگی مشترک به دلیل عقیم بودن یا ناتوانی جسمی نتوانند بچه دار شوند زن میتواند در خواست طلاق دهد.

11-طبق این قانون اگر مرد مفقود الاثر شود و بعداز مراجعه زن به دادگاه پس از مدت6ماه پیدا نشود زن میتواند طلاق بگیرد.

12-شرط دوازدم و بیشترین دلیل افزایش طلاق در زوجین به شرح زیر می باشد:

چنانچه مرد بدون اجازه و خواست همسر خود اقدام به ازدواج مجدد کند_(زن دوم) در این صورت زن میتواند طلاق بگیرد.

شرایط درخواست طلاق از طرف مرد

مطابق ماده 1133 قانون مدنی:

مرد متواند هروقت که بخواهد زن را طلاق دهد.

نکته:حق طلاق با مرد می باشد و احتیاجی برای کسب موافقت زن ندارد.

به برخی از دلایل طلاق از طرف مرد می پردازیم:

  • چنانچه قبل از ازدواج زن دارای بیماری پنهانی باشد که براساس آن زندگی مرد را متزلزل و نابسامان می کند.
  • اگر زن از برخورد رابطه با مرد امتناع کند
  • زن به شوهر خود خیانت کرده باشد
  • زن از لحاظ عقلی و جسمانی بیمار باشد و زندگی را برای مرد سخت و دشوار کرده باشد.
  • چنانچه زن به مواد مخدر اعتیاد داشته باشد و مرد با این قضیه مخالفت داشته باشد
  • چناچه شروطی که در عقد نامه آمده و نوشته شده زن آنها را رعایت نکرده باشد.

:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
گروه وكلاي آسايش گستران با در اختيار داشتن كادري گسترده از وكلاي پايه يك و قضات بازنشسته و اساتيد دانشگاهي در سراسر ايران و كشورهاي زيادي ميتوانند تامين كننده آسايش حقوقي شما هموطنان ارجمند باشند . هسته مركزي حقوقي موسسه آسايش گستران در سه كميسيون حقوقي ، كيفري و خانواده انجام وظيفه مينمايند ، به نحوي كه پرونده هاي ارجاعي ، در كميسيون مريوطه مطرح و پس از تعيين استراتژي ، توسط وكلاي مربوطه پيگيري ميشود و در تمام مراحل قضايي پرونده توسط مسئولين كميسيون بر حسن جريان امور نظارت ميشود .
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مرکز معتبر مشاوره حقوقی و آدرس noloasayesh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.